fb-180x180A Védegylet a fair trade mozgalom egyik kiemelkedő szervezeteként fontosnak tartotta, hogy kiemelt figyelmet szenteljen a “konfliktusos-ásványoknak” azon belül is az aranynak. Ezért hívta életre a Nofilter Gold elnevezésű kampányt, amely ahogy a nevéből is kiderül az aranyról szól kendőzetlenül. A “nem minden arany fénylik” jelmondat pedig a helyzet súlyosságára utal.

A Nofilter Gold célja, hogy minél szélesebb körben ismerjék meg és alakuljon ki az igény fair trade tanúsítással rendelkező arany vásárlására.

Hogy miért fontos foglalkozni és odafigyelni a témára?

A “konfliktusos-ásványok” menüpontban bemutattuk, milyen embertelen körülmények között bányásszák a mindennapi életünkben nélkülözhetetlennek bizonyuló ásványokat. A következőekben további információkkal támasztjuk alá, miért nem nem fénylik minden arany:

  • A csillogó aranyat nem ritkán gyermekkezek bányásszák ki: legkevesebb 300 000 gyermek, akár 5 éves is, napi 8-10 órát dolgozik iskola helyett világszerte aranybányákban.
  • 15 millió ember dolgozik világszerte kisméretű bányában, nem megfelelő munkakörnyezetben:
    • védőfelszerelés nélkül,
    • mérgező gázokat lélegezve,
    • tűző napon,
    • folyamatos életveszélyben a robbantások és aknák miatt,
    • mindezt úgy, hogy közben testileg, lelkileg kizsákmányolják őket és
    • jogfosztottan élik le az életük.

A Nofilter Gold erre a nem méltányolható helyzetre szeretné felhívni a figyelmet, amely ellen mindenkinek van lehetősége tenni.

Csatlakozzatok a Nofilter Gold kampányhoz:

FB pinterest-icon YouTube-icon INST